Vanavond was de 14e Membro Meet Up. Tijdens de Membro Meet Up kunnen bevriende verenigingen en stichtingen van Membro aanhaken om te horen welke verbeteringen zijn doorgevoerd, om te bespreken hoe het werken met Membro gaat en aan te geven hoe we Membro nog beter kunnen maken.
Tijdens de Membro Meet Up zijn de volgende punten besproken.
Gerealiseerde verbeteringen
De Membro startpagina, de pagina waar je direct op terecht komt na het inloggen, is uitgebreid met het laatste nieuws en de komende activiteiten van de vereniging. Deze gegevens worden van de website van de vereniging of stichting gehaald, je hoeft dus geen dubbele administratie bij te houden. De beheerder stelt hiervoor de locatie van een RSS feed voor het nieuws en een ICS feed voor de agenda in bij “Beheer instellingen”.
Bij het e-mailen naar leden vanaf de pagina “Leden” kan je nu ook een CC en/of een BCC e-mailadres opgeven. Handig om de penningmeester of een instructeur ook in te lichten over welke informatie je naar een lid hebt gemaild.
De aanwezigheid van leden op de pagina “Groepen” is verder verbeterd. Het overzicht kijkt nu 2 maanden terug en 2 maanden vooruit (in plaats van dat het hele jaar wordt getoond). Als je de pagina opent, staat de huidige datum in het midden. Membro onthoudt of een gebruiker “Voortgang” of “Aanwezigheid” gebruikt en opent de pagina de volgende keer met het laatst gebruikte overzicht.
Op de pagina “Leden” staat nu alleen de laatst opgeslagen aanwezigheid voor een bepaalde datum, in combinatie met de groep waar de aanwezigheid is aangepast en of het lid op dat moment toegang zou moeten hebben volgens Membro.
Statistieken over aanwezigheid zijn beschikbaar voor gebruikers met Scan- of Groepsrechten. Het is nu ook mogelijk om voorgaande jaren te openen.
Voeg een beheerder een lid toe via de pagina “Beheer leden”? Dan wordt het lidnummer en het veld locatie automatisch voor ingevuld.
Bij de “Evenementen” kun je een overzicht aanmaken van het aantal uren dat een lid per type evenement heeft besteed in een jaar. Handig om bijvoorbeeld de competenties bij te houden.
Reken je inschrijfgeld voor een evenement? Via een koppeling met Mollie kunnen jouw leden dit bedrag direct betalen.
Geplande verbeteringen
De komende tijd wordt er gewerkt aan de volgende verbeteringen:
- Ingelogde leden de mogelijkheid geven zich van tevoren afwezig te melden.
- Verschillende afzender e-mailadressen instelbaar maken.
- Het aanmeldformulier voor nieuwe leden uitbreiden met een opmerkingen veld.
- Bij aanmeldingen van nieuwe leden de voorkeursdag en -locatie opstaan in Membro.
- Een opzegformulier voor ingelogde leden, waarbij opzeggingen automatisch worden verwerkt in Membro.
- Wachtwoord reset optie toevoegen aan de pagina “Beheer gebruikers”.
- Controleren hoe een gebruiker de notatie van de datum invoervelden kan aanpassen.
De volgende digitale bijeenkomst
De volgende digitale bijeenkomst is gepland op 31 maart 2022 om 20:00 uur. Wil je ook aanhaken? Stuur dan gerust even een bericht.