Als vereniging of stichting heb je bij Membro de optie om leden zich te laten aanmelden via Membro. Op deze manier wordt het nieuwe lid direct toegevoegd aan jouw ledenbestand met het juiste ledentype of aan een wachtlijst.
Als je bent ingelogd als beheerder, vind je op de pagina “Instellingen” de opties voor het aanmeldformulier. Als je het formulier activeert, kan je het aanmeldformulier aanpassen aan de behoefte van jouw vereniging of stichting met de volgende opties:
- Vraag bij aanmelden om geboorteplaats
Als je deze optie aanvinkt, wordt ook de geboorteplaats opgevraagd tijdens het aanmelden van het nieuwe lid. - Vraag bij aanmelden om een foto
Als je deze optie aanvinkt, wordt er een foto opgevraagd tijdens het aanmelden van het nieuwe lid. - Vraag bij aanmelden om betaalmethode
Als je deze optie aanvinkt, wordt ook de betaalmethode opgevraagd tijdens het aanmelden van het nieuwe lid. Op dezelfde pagina kan je onder “Betaalmethoden” aangeven welke betaalmethoden je wilt aanbieden als optie. Als incasso ook een mogelijkheid is, wordt ook het IBAN, de BIC en een akkoord voor het incasseren gevraagd. - Stuur een bevestiging van inschrijvingen naar dit e-mailadres
Bij een nieuwe aanmelding wordt er een bevestiging gestuurd naar dit e-mailadres. - Start registratienummer vanaf
Membro telt lidnummers automatisch door. Je kan aangeven vanaf welk lidnummer Membro moet beginnen. - Direct account aanmaken
Hier kan je aangeven of er voor (de ouder van) het lid direct een Membro account moet worden aangemaakt, zodat hij/zij kan inloggen om zaken zoals voortgang in te zien.
Na het aanmelden
Na de aanmelding krijgt zowel het aspirant lid als de de vereniging of stichting een e-mail met een bevestiging.
Bij de e-mail van het aspirant lid zit een PDF met alle ingevulde gegevens. Deze kan het lid controleren op eventuele fouten.
De vereniging of stichting krijgt dezelfde e-mail, maar ook een Excel bestand (CSV) met alle ingevulde informatie.
Uiteraard zijn alle gegevens ook direct opgeslagen in jouw Membro omgeving.