Leden willen vaak de status inzien van hun betalingen of willen een factuur makkelijk kunnen aanbieden bij hun zorgverzekering. Maar als penningmeester betekent dit veel losse e-mails met verzoeken om de factuur nogmaals op te zoeken. Daarom bieden we in Membro voor ingelogde gebruikers een overzicht van al hun facturen, inclusief het bedrag, de status, een link om de factuur te bekijken of om deze te downloaden.
Hoe stelt een vereniging of stichting dit in?
Als je bent ingelogd als beheerder, vind je op de pagina “Instellingen” een instelling die je eerst moet aanzetten, voordat leden zelf hun afwezigheid kunnen doorgeven:
Vink “Activeer het inzien van facturen” aan links op de pagina onder het kopje “Registreren account bestaande leden”.
Hoe kan een lid zijn facturen inzien?
(Ouders van) leden vinden vervolgens onder “Inzicht” de optie “Facturen” met de lijst van facturen. Veel gekleurde regels zien ze meteen of een factuur betaald is (groen), nog niet betaald is voor de uiterste betaaldatum ligt (wit) of nog niet betaald is en na de uiterste betaaldatum ligt (rood).