Veelgestelde Vragen

Kan ik nog onaangename verrassingen verwachten qua kosten?

Nee hoor, vooraf is heel helder voor welk abonnementsbedrag per jaar gekozen is en welke kosten éénmalig zijn.

Afhankelijk van het aantal leden van je vereniging kom je in een bepaalde staffel zodat je je abonnementsgeld helder hebt.

Er worden geen extra kosten berekend voor e-mailverkeer en/of hosting van je website als je kiest voor de Membro App + Verenigingswebsite.

Kan ik halverwege het seizoen overstappen naar Membro?

Halverwege het seizoen overstappen naar de Membro App is zeker mogelijk.

Een nieuwe contributieronde zou zo'n moment kunnen zijn.

Als je kiest voor de Migratie of de Ontzorg Overstapservice, vergelijken we na het importeren van de gegevens samen de laatste contributieronde met de eerste contributieronde vanuit de Membro App zodat jullie direct door kunnen.

Wij hebben een Wordpress website kunnen we die behouden?

Ja hoor, wij kunnen je huidige Wordpress website 1 op 1 overzetten.

Kan ik de contributie innen via een SEPA incasso?

Jazeker, dit gehele proces ondersteunen we vanuit de Membro App. Je kunt de incassobatch rechtstreeks vanuit de Membro App aanbieden bij de bank. Alle facturen worden op de incassodatum automatsch op voldaan gezet.

Heb je afgekeurde incasso's? Zet deze paar facturen even op "Niet betaald" en verstuur makkelijk een betalingsherinnering. Hierin kan je verwijzen naar bijvoorbeeld iDEAL. Zo heb je snel je contributiegelden binnen.

Zijn er uitbreidingen op het Membro App abonnement?

Naast de Membro App bieden wij ook een Verenigingswebsite aan, inclusief website en e-mail.

Is de lay-out van de factuur aan te passen naar de huisstijl van mijn vereniging of stichting?

Jazeker, facturen worden automatisch aangepast aan jouw huisstijl met jouw logo.

Hoe werkt de Membro App met aanmaningen?

Heel simpel, na het verwerken van de betalingen kun je een (eerste) herinneringsmail verzenden naar diegene die de (contributie) factuur nog niet hebben voldaan.

Tevens kun je dan in deze mailing een verwijzing opnemen naar bijvoorbeeld een iDEAL linkje plaatsen, zodat de betaling simpel via de mobiel verricht kan worden.

We hebben de juiste vrijwilligers beschikbaar die zelf veel kunnen doen aan het inrichten en stylen van de website. Biedt dit voordelen voor ons?

Dat is erg goed om te horen. Je kunt dan snel aan de slag met de Membro App + Verenigingswebsite.

Er zijn templates beschikbaar die je zelf mooi kunt inrichten en passend maken voor jouw vereniging.
Upload je logo en kies een passende kleurstelling en beeldmateriaal en je bent al een heel eind op weg.
Je bespaart in kosten en je hebt zelf de regie in handen, een prettige situatie toch?

Kan ik declaraties indienen via de Membro App?

Jazeker, leden van verenigingen die deze functie aanzetten kunnen heel eenvoudig via de Membro App een declaratie indienen.
Door een foto te maken van de factuur of kassabon wordt de penningmeester geïnformeerd en kan deze het verdere traject in behandeling gaan nemen.

Met welke online boekhoudpakketten kunnen jullie koppelen?

Met onderstaande boekhoudpakketten kunnen we koppelen:

  • e-Boekhouden.nl
  • Exact Online (in ontwikkeling)
  • InformerOnline
  • Twinfield (in ontwikkeling)

Gebruik je een ander pakket informeer gerust naar de mogelijkheden.

Biedt de Membro App flexibele mogelijkheden qua instellen betalingsfrequentie?

Ja, je kan per ledentype aangeven hoeveel en per welke periode er betaald worden.


Je hebt hier de keuze uit:

  • Per maand.
  • Per kwartaal.
  • Per half jaar.
  • Per jaar.

Wat kan ik verwachten van support en wat zijn de kosten?

Voor hulp heb je meerdere mogelijkheden bij Membro:

  1. Op deze pagina vind je al de meest gestelde vragen.
  2. Op de Uitleg pagina vind je hoe Membro werkt.
  3. Tijdens de Membro Meet Up (om de maand) kan je live je vragen stellen.
  4. Via ons ticket systeem kan je altijd een vraag stellen.
  5. Je kan ook altijd een e-mail sturen naar Support@Membro.nl.

Wat kan ik als lid met de Membro App?

Een vereniging kan de volgende functies voor leden in de Membro App aan- of uitzetten.

  • Inloggen.
  • (Persoons)gegevens aanpassen, inclusief foto en betalingsgegevens.
  • Afmelden voor de komende training.
  • Uitschrijven als lid.
  • Aanmelden voor evenementen, zoals bijvoorbeeld een barbecue of het zomerkamp.
  • Voortgang bekijken.
  • Facturen inzien.
  • Laatste nieuws van de vereniging inzien.
  • Komende gebeurtenissen (agenda) van de vereniging inzien.
  • Contact opnemen met de vereniging.

Wat kan ik als train(st)er met de Membro App?

Een vereniging kan de volgende functies voor leden in de Membro App aan- of uitzetten.

  • Inloggen.
  • Aanwezigheid registeren bij trainingen.
  • Voortgang registreren bij leden.
  • Contact opnemen met leden uit de groep via e-mail, telefoon of WhatsApp.

Hoe gaat de overstap in zijn werk?

Hoe de overstap verloopt ligt aan je keuze voor overstapservice. Wij bieden 3 pakketten aan:

  1. Doe-het-zelf service
    Hier zetten wij de Membro omgeving voor je klaar, maar richt je deze zelf in en ontdek je zelf hoe Membro werkt.
  2. Migratie service
    Hier zetten wij de Membro omgeving voor je klaar en richten leden, ledentypes, groepen en gebruikers voor je in. Je ontdekt zelf hoe Membro werkt.
  3. Ontzorgservice
    Hier zetten wij de Membro omgeving voor je klaar, we richten leden, ledentypes, groepen en gebruikers voor je in en wij organiseren 2 workshops om sleutelgebruikers te leren werken met de Membro App.

Kan ik een lid of een groep e-mailen via de Membro App?

Jazeker, je kunt doelgroepgerichte mailing verzenden. Naar één lid, naar elk lid, naar een groep, of maak een andere selectie op basis van ledentype, rol of op basis van de dag dat iemand traint.

Naast e-mail kan je ook contact opnemen via telefoon of WhatsApp.

Ook kun je contributie facturen e-mailen en leden uitnodigen voor een activiteit.

Hoe werkt e.e.a. met de privacy instellingen bij onze leden?

Als vereniging beschik je over een hoop gegevens van je leden. Soms is het handig als gegevens zoals telefoonnummer en e-mailadres gedeeld kunnen worden met bijvoorbeeld trainers. Om aan de wensen van elke individuele gebruiker te voldoen, werken we met gebruikersrollen.

Als ik bij jullie ook de website onderbreng, kan ik deze dan zelf onderhouden?

Jazeker, het CMS achter onze Verenigingwebsites is erg gebruikersvriendelijk. Een volledig Nederlandstalig platform waarbij je allerlei blokken gemakkelijk kunt aanmaken en slepen. Heldere menu- en pagina structuur en integratie met social media wordt ondersteund.

Blijven jullie doorontwikkelen?

Jazeker! de Membro App is een SaaS oplossing wat inhoudt dat alle verenigingen die werken met de Membro App gebruik kunnen maken van de verbeteringen en of uitbreidingen die we op verzoek van de verenigingen ontwikkelen.

Om de maand organiseren wij de Membro Meet Up waar we nieuwe functies presenteren en nieuwe wensen ophalen.

Kan mijn vereniging gebruik maken van de ledenadministratie, zonder website?

Jazeker, dat kan. Je beschikt dan over alle functies die de Membro App biedt.

Kan ik ook mijn website bij jullie onderbrengen?

Jazeker, Membro biedt een totaal oplossing waarbij je een volledig nieuwe website kunt inzetten.

Ik wil ook graag gebruik maken van het Leden Volg Systeem, wat zijn de voordelen voor mijn vereniging?

Naast het gestructureerd aanbieden van een lesmethode kun je periodiek de ontwikkelingen van je leden volgen.

Niet het antwoord gevonden op jouw vraag?